82 dní

16.08.2018

Článek o mojí zkušenosti s ketodietou. 

Moje mamča měla přes 100 kilo, teď je na stejný váze jako já a to díky ketodietě. Tohle byla pro mě asi největší motivace zkusit to taky. 

Já byla na programu Cambridge Weight Plan. Začínala jsem na kroku se třema pytlíčkama na den + 100g povolený zeleniny 2x denně. Pytlíky jsem měla v kombinací kaší, polívek a shaků. 

První dva dny byly peklo. Když jste rozežřaní a omezíte ze dne na den příjem cukrů na minimum, tak můžete očekávat stejnou reakci, jako když kuřákovi tipnete rozkouřený cigáro. 

To že jsem byla unavená a měla hlad, s tím jsem počítala. Dost mě ale překvapilo, že druhý den na dietě jsem měla brutální nechutenství, třeštěla mě hlava a cítila jsem se fakt slabá. Jen jsem spala. 

V tenhle moment jsem si uvědomila, že je cukr vážně droga, je v 80% potravin a mě neprospívá. 

Nikomu tady nechci vtlačovat názor na cukr. Někdo třeba funguje čistě jen na cukry a je spokojenej. Je to o tom, najít si co člověku pasuje, co ne a řídit se podle svýho těla. 

Každej jsme originál!

Další dny se všechno začalo lepšit, tělo už evidentně nemělo absťák po cukru a pochopilo že teď bude fungovat trošku jinak.

Postupně jsem si zvykla na celej režim diety a vlastně mi ve výsledku dost vyhovoval. Nic jsem nemusela vážit, nakupovat, vařit. Ráno jsem jen došla, vybrala si příchutě a produkty, na který jsem měla chuť a to bylo vše. 

Jednou týdně jsem chodila na kontrolní vážení. Jelikož jsem to držela poctivě, tak kontrola vždycky proběhla dobře, dostala jsem pochvalu, uviděla úbytek váhy, koupila si další "jídlo" na týden a šla domů.

Né, kecám! Jednou jsem si to taky posrala. A víte čím? .. tabulka čokolády to nebyla, byla to KEDLUBNA, ano, slyšíte dobře, KEDLUBNA! Takže jsem taky jednou přišla domů z vážení pěkně nasraná, protože kedlubnu moc nemusím a hlavně jsem nevěděla že jsem snědla něco špatně. 

Během 82dnů jsem se dostala cca k 65 kilům. Jelikož jsem věděla že ještě něco zhubnu v ustavovacích fázích, kde už postupně zahrnujete normální jídlo a vypouštíte produkty, tak jsem zahlásila že už stačilo a že teda budu stabilizovat. Prvních 14 dní jsem se držela modelu - snídaně: jogurt/tvaroh, svačina 1: shake, oběd: bílkovina + 100g povolený zeleniny, svačina 2: shake, večeře: mozzrella/cottage + 100g povolený zeleniny. Dalším krokem bylo vypuštění dalšího produktu a další krok byl už jen normální jídlo. 

Momentálně jím všecko, jelikož jsem ale 82 dní nežrala nic moc velikýho tak se mi hezky stáhnul žaludek a hlavně mám představu o tom co mi stačí. Nepotřebuju mít talíř překypující jídlem. Vybírám si co chci jíst a vím že mi stačí menší porce. Nejlepší příklad - pizza. 

Je to trochu komický, ale musí vám bejt jasný že pokud projdete peklem, tak se chcete odměnit. Takže během 14 dnů co jsem byla už stabilizovaná proběhla pizza. Uááá. Všichni si teď říkáte cože? Jak to mohla udělat ?! ... Hele úplně v pohodě, je potřeba se odměnit a hlavně si nic nezakazovat, protože když si žrádlo zakážete, váš mozek vás ve vašem zákazu podpoří tak, že na tu zakázanou věc myslíte celej den a chce jí sežrat ještě dvakrát víc než předtím. Před Cambridge jsem snědla s přehledem celou pizzu a za hodinu jsem mohla tlačit něco dalšího, teď? Snědla jsem dva kousky a byla jsem plná, spokojená a hlavně jsem neměla plnou hlavu výčitek že jsem snědla pizzu.

Teď jsem napsala asi to nejdůležitější. Nezakazujte si! Buď to sami sobě vysvětlete že to nepotřebujete, nebo si to prostě dopřejte ... ale né na tajňačku, né ve velkým množství, dejte si to za odměnu. 

Můj výživovej poradce mi poradil jednu věc. Klidně si jeden den v týdnu můžete dát cokoliv, ale stanovte si hranici například u mě navrhl 65kg - protože je to váha na které jsem s dietou skončila a nad kterou prostě nechci jít. Pokud ráno stoupnu na váhu a je tam 65kg, tak neprasím. Pokud je tam 62, 63, klidně 64,5 tak si dám. Je to jen na mě. 

Na závěr celýho článku bych zmínila ještě dvě věci - cena diety a komu bych dietu doporučila a komu určitě ne.

Co se týče ceny. Já si prostě myslím že těch 1500,- za týden i s víkendem projím. Když do toho započítám obědy v práci, různý kafíčka, to že si o víkendu objednám pizzu a jdu na víno .. no myslím si že to bude ještě víc. Samozřejmě záleží taky člověk od člověka, já byla zvyklá na jídle nikdy nešetřit, takže u mě to finančně náročný nebylo. 

Komu bych dietu doporučila? Všem, kteří jsou líní se hejbat, potřebujou se dokopat aby začali pít (čistou vodu), těm kteří jsou ve stejně začarovaným kruhu jako jsem byla já, přibrali a chtějí se toho zbavit, těm kteří funí u třetího schodu a všem kteří chtějí změnu ... ale pozor .. má to jednu podmínku, opravdu musíte chtít. Tím se dostávám k tomu, komu bych dietu nedoporučila. Pokud na sebe neumíte být přísní a to že to tady opravdu musíte být na 110%, nic neolíznout, nedát si jen kousíček atd. tak do toho nechoďte. Jsou to zbytečně utracený peníze. Nedoporučuji taky těm, kteří si myslí, že budou pár týdnů na dietě - zhubnou a pak se zase vrátí zpátky k tomu co jedli. 

Moudro na závěr. Moc dobře vím, že za rok můžu bejt dvakrát taková, že ten tolik všude vyzdvyhovanej JOJO efekt ještě může přijít, ale narovinu?  I kdyby přišel .. jsem ráda že jsem to zkusila, dokázala to a že se teď cítím prostě dobře! 

.

O čem byste si chtěli příště počíst ? Máte nějakej nápad, připomínku, dotaz ? 

Najeďte na políčko KONTAKT a napište mi. 

Ve fotogalerii foto před a po. 

Kitchenstory